Säg det till alla jag är på väg

Det här med bokmässan reportaget driver mig lite smått galen, eller i alla fall mer galen en vad jag redan är. Det känns inte som om jag skriver ett reportage än men det kan bero på att min bild av reportage är att kanske åka ut mitt i skogen och spåra vargar i en vecka för att sedan återberätta detta med bild och text. För övrigt är just det där ett reportage jag någon gång i mitt liv vill genomföra. Jag hoppas att jag imorgon får kontakt med någon ungdomsklubb i Karlstad och att jag kan få vara med på deras träning och göra någon intervju där ifrån. 


Det är höstlov snart och Ted snackar om att han vill åka iväg till Prag, Warszawa eller typ Krakow och ju mer han pratar om det ju sugnare blir jag på att åka med. Det är billiga flygresor och billigt att bo där. Fatta vilka underbara reportage och bilder man skulle kunna få ifrån en sådan lite resa på fyra dagar. Östeuropa har alltid varit en dröm för mig att få uppleva så jag kanske hamnar där någonstans snart, jag får se, men lockande är det.


Jag har aldrig flugit förut, vilket är lite duktigt att vara 23 och inte någonsin ha varit i ett flygplan. Det känns dock smartare att flyga en kort resa första gången man gör det än, som mina bröder, flyga i 11 timmar ner till Thailand. För att återgå lite till det här reportaget så kommer jag troligen framåt torsdag vara väldigt trött, irriterad och lättretlig så vill man jävlas med mig, passa på då. Fast när jag tänker efter kanske det inte alls är en så bra idé. 

/Jerry Andersson
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?