photo time.

 

Har inget bättre för mig idag så satte mig ner och började gå igenom alla mina bilder på min externa hårddisk. Det jag snabbt insåg var hur dåligt kategoriserade bilderna är, visst de ligger i mappar med datumet de är tagna men mer än så är det inte och när man har över 300 GB av bilder så blir det inte lätt att hitta. Jag började därför ge alla bilder nyckelord så jag lättare kan hitta bilder jag söker senare. Detta är ett väldigt smart men tidsödande men det blir nog bra i slutendan ändå.  När man sitter och redigerar bilder blir i alla fall jag sugen på att gå ut och ta ännu mera fina bilder, speciellt då jag rakt utanför mitt fönster ser ett jätte vackert höstträd som jag bara måste fota, innan solen försvinner från det. Snart blir det alltså att ta med kameran ut och ta lite höstbilder som säkert kommer upp här senare, om det nu blir några bra förstås. 

/Jerry Andersson
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?