Ingen dans på rosor

Jag har inte publicerat så mycker låttexter jag skrivit här på bloggen, inte lika många som jag brukade göra på den gamla i alla fall. Sä ikväll tänkte jag dela med mig av en låt jag skrev den 3 januari 2009.
 

Ackord i vers: D, Bm, G, A
Ackord i Ref: Bm, C#m, G#m, F#m, Bm, A

 

Mörkret har fallit
jag står ensam kvar
Tiden är kommen
att ta nya steg
Ingenting nej ingenting
är som det var

 

Stjärnorna glittrar
men glittrar dom hos oss
I en dimmig ovishet
vimlar jag omkring
Så ge mig ett tecken
Ge mig ett svar!

 

REF
Vi lös som solen du och jag
så säg mig nu. Vad händer i natt?

 

VERS 2
Vi går omkring
mil ifrån varandra
Hoppas på en tid som
en tid som aldrig kommer
Så vart är hoppet nu
vart är tron vi en gång haft

 

Varje dag blir det allt
svårare att gå upp
och jag vet att
jag faller snart
Så ge mig ett tecken
Ge mig ett svar!

 

REF
Vi lös som solen du och jag
så säg mig nu. Vad händer i natt?

/Jerry Andersson
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?