älglasagne och filmlista

 
 
 

Det känns som en tyngd släppte från mina axlar när jag läste Elmas feedback på mitt reportage. Jag var helt inställd på att bli slakad totalt men istället var det mesta positivt och bara lite små grejer som jag behöver ändra på. Känns som om veckan kan bli rätt lugn nu ändå, gör jag bara det jag ska så kan det bli awesome.

 

Helgen har innehållit allt från fest till filmmys vilket är skönt när det blir lite blandat. I fredags så var det obligatorisk fest för alla på skolan, vi skulle supa som om det inte fanns någon morgon dag. Det var precis det jag gjorde, vilket kändes i lördags. Jag vaknade första gången vid två tror jag av att mitt huvud exploderade. Jag drar mig långsamt ur sängen och vinglar, verkligen vinglar som om jag fortfarande var full, fram till badrumsskåpet. Jag tar två alvedon och vinglar sedan tillbaka till sängen gör att direkt somna. När jag vaknar igen är klockan halv fem. Varje liten rörelse jag gör i sängen för mitt huvud att explodera gång på gång. Jag har aldrig någonsin vaknat med en sådan huvudvärk på baksmällan. Visst det var den där höstfesten i Lysekil hos Daniel där jag vaknade och spenderade dem närmaste fyra timmarna spyende och sovande bredvid toan. Den gången var det dock två stora flaskor tequila inblandade och två punkare (Jag och Martin) som satt och shotade just tequilla halv fem på morgonen när alla skulle lägga sig. När jag väl hade tagit mig upp ur sängen och lyckats ta mig fram och tillbaka till pizzerian började jag i alla fall må lite bättre, vilket inte hjälpte då jag fortfarande var som en zombie tills jag gick och la mig igen.

 

Idag har jag käkat älgfärslasagne med la famiglia västan samtidigt som vi såg på Tjenare kungen! God mat, bästa sällskapet och en härlig film. Det har helt enkelt varit en riktigt mysig kväll. Det är så mycket bra musik i Tjenare kungen så det finns inte. Ebba Grön, Tant Strul, KSMB, Docent Död listan kan göras lång. Jag har medan jag skrivit detta även gjort en lista på filmer jag vill se som jag inte sätt ännu. En så länge är jag uppe i 20 filmer tror jag.

/Jerry Andersson
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?