You crawl, you bend, you break

Hur ska man starta och börja skriva? För det är alltid ett problem när man vill sätta sig ner och skriva, när man vill få ut ord om något jag inte vet någonting om, då har man alltid problem med att starta. Sommaren börjar nog ta slut och hösten närmar sig med kalla vindar och vackra färger men jag vet inte vad som händer med mig, eller vad jag försöker göra med mitt liv. Det känns som om jag lever på en hopplös dröm om att bli något inom fotografi, en dröm jag jagar frenetiskt men aldrig kommer nå fram till för allt står ju still just nu. Visst ska jag söka vidare till typ universitet men kommer dom tre åren förändra någonting? Vänner kommer och vänner går but only scars will last forever. Det är nog så många ser på det även om alla lever och hoppas på att hitta de där vännerna som man vet alltid kommer finnas i närheten vad fan som än händer med ens liv, eller vilka vägar man än tar så kommer dessa stå där och acceptera dig för den du är och acceptera dina val. Mörka nätter under någon slags fullmåne med öl och Miramar, visst låter det härligt? Det var precis vad det var också. Tankar, känslor, kärlek, hat, liv, död är sådant vi människor är byggda av och styrda av och det är alltid dom svarta tankarna som är så mycket starkare och som man ofta följer för att man inte orkar eller vågar stå upp mot dom.

Man ser på tv serier om vänner som slås mot mörkrets krafter ute i världen och man önskar i bland att man också hade vänner man kunde slås mot demoner tillsammans med, för dom finns nog där, bara jävligt svåra att se. Att lyssna på Cirkus Miramar för en nästan alltid på bättre humör för dom kan verkligen beskriva saker med ord man inte trodde fanns. Alla behöver vi en dag då och då när man är lite allmänt nere men det är bara att göra det bästa av saken och försöka hitta något kul att göra, får la se vad som händer på måndag.
/Jerry Andersson
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?