Med Vacklande Steg

Text och musik: Jerry Andersson
 

Em D Am C

 

Med vaklande steg
Vandrar jag hem
I en svart natt
Går jag mot slutet
I min sargade själ
Ser jag bilder av dig
Bilder som säger
Det här funkar ej

 

Em D Am C

 

I månens dunkla ljus
Står jag på en bro
Marken där nere
Är så lockande nu
Ser mig omkring
Jag ser ingenting
Din röst ekar än
Det här funkar ej

 

Em D Am C

 

Två steg fram
Jag närmar mig kanten
Det är kyligt i natt
De är som om jorden vet
Ett steg till
Slutet är här
Jag faller ner
Mot en säker död

 

Em D Am C

 

Med vacklande steg
går du fram mot min kropp
Tårarna rinner
du faller ner på knä
Du viskar till min döda kropp
Varför? varför?
Du viste ju
att jag älskar dig

 

Em D Am C

 

(I ett varmt bad
Ligger du nu
vattnet är rött
men din hud är vit
På handfatett
Ligger ett brev
Jag följer dig nu
Din i evighet)

/Jerry Andersson
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?