Kom ljuva tid

Text och musik: Jerry Andersson
 

Vers: Am, F, G, C
Ref: F, G, Am, C

 

VERS 1:
Sommarn är för länge sedan slut
Hösten är förbi och vintern den är här
Men jag vet att snart kommer solen åter
Då är jag fri att göra vad jag vill

 

För när våren anländer och blommorna slår ut
fylls min själ av längtan efter dig
Men det är försent, tiden tog dig med
Till en plats fyld av evighet

 

REF:
Så jag sitter nu och skriver en sång
om den romans som blev alleles för kort
Kom ljuva tid, ta mig med
Till evigheten, till min älskade

 

VERS 2:
Det blev en ensam vår för mig
Jag var som den bleka månen om natten
Utan dig, utan din varme
Ensam, sårad, kvar i våran värld

 

jag såg såren på dina vita armar
Jag fattade inte hur dåligt du egentligen mådde.
För allt var normalt och vår kärlek lyste klart
Men så fick jag ditt brev där du sa farväl

/Jerry Andersson
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?