Vinsten är min, Ohyeah!

Jag vann min och Sofias vadslagning igår, vilket känns riktigt gött då ett cigg pack aldrig är fel att få, speciellt inte efter att man vunnit det i en spännande match. Spänningen och allvaret var på högsta nivå när matchen drog igång och man kan nog säga att jag drog en optimal starthand. jag slog hårt och jag slog snabbt men hennes gnaw to the bone räddade henne ett antal gånger innan jag tillslut, med hjälp av två flygande, en bumb in the night och Sorin få ner henne till 0 hp och första av tre rundor var min. I andra rundan var det ännu allvarligare, skulle jag vinna och gå därifrån med segern eller skulle Sofia tvinga fram en tredje och avgörande runda? Trots att jag slog och slog i denna rundan så fick hon upp liv på liv och tillslut så kom en för stor creature ut med trample som jag inte klarade av att hantera och Sofias vinst i andra rundan var ett faktum.

Som alla bra matcher så skulle nu denna avgöras i en tredje och helt avgörande runda. Vem skulle få kyssa den andres sko och vem skulle få ett pack cigg? Nu handlade allt om vem som var kallast och vem som tänkte bäst innan sina drag dock hade jag en liten fördel som körde med en lek som jag kunde utan och innan medan Sofia körde på en för henne i stort sätt ny lek. Jag valde att byta min första hand medan Sofia höll på sin, vilket nu i efterhand inte var ett så bra drag då hennes magkänsla sa åt henne att byta hand. Min andra hand var helt okej, allt jag behövde dra för att den skulle funka var ett swamp och det drog jag i tredje rundan. Tyvärr var denna tredje och avgörande runda inte lika spännande som den första och jag gick hem med segern och jag lovar er att jag aldrig kommer glömma känslan och bilden av Trollet Sofia som går ner på knä och kysser mina skor mitt i spelbutiken.

Kommer det bli en rematch? definitivt dock kommer det att var ett annat pris som vi ännu inte kommit fram till, men innan vi alls gör en rematch så ska jag få mitt pris.
/Jerry Andersson
Sofia Andersson

"Tyvärr var denna fjärde och avgörande runda inte lika spännande ". Duuh pucko, tredje rundan annars.

Svar: Jag är trött och min hjärna är bläig mot mig idag :(
Jerry Andersson

URL - http://suspected.blogg.se
Skrivet - 2012-08-28 » 13:23:42
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?